måndag 9 oktober 2017

Tunnbrödsskålar


Det finns saker jag inte ger mig på, ännu ;-)
Men vi hade behov av någon sorts skål/skal för att servera helgens förrätt, hemrörd skagenröra.
Vi ett tidigare tillfälle testade jag runda, hårda tunnbröd. Men det det blev inte bra!

Den här gången tänkte jag tvärtom och tog mjuka tunnbröd. Skar dem runda efter ett kaffefat. Formade dem försiktigt och stoppade ner i muffinsplåtar. För att de skulle hålla sig skålformade, oljade jag en mindre muffinsform av aluminium och tryckte ner försiktigt.
Jag gräddade dem i ugnen ca 10-12 minuter i 200 grader. Lät dem svalna något, pillade försiktigt ur den inre muffinsformen och lät skålen kallna på galler.

Innan jag fyllde skålarna med skagenröra, fodrade jag tunnbrödsskålarna med isbergssallad. Recept på skagenröra, finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar