lördag 30 maj 2015

Vintips


Men jösses, var tog tiden vägen? Det var ett tag sedan jag hann med några recept.
Men jag har mina skäl, bland annat har jag varit på kurs, surdegsbakkurs med Sebastien Boudet. Men det kommer mer i ett eget inlägg, och givetvis kommer det att följas upp med en hel del nya surdegsbröd ;-)

Dessutom har jag tvingats att byta dator, då den gamla gav upp och det tar lite tid för mig att komma igång och lära känna min Mac. Ha bara lite tålamod, så ska jag nog hitta mina bilder också ;-)


Så var det ju det där med vinet, ett vitt, Domaine Lafage (varunummer 2403). Väldigt fruktigt utan att för den skull upplevas sött.
Vinet var gott som aperitif, men passade ännu bättre till den varmrökta, grillade laxen i kväll. Recept på laxen kommer i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar