tisdag 5 januari 2021

Nyårssupé för två


Höll ju sånär på att glömma, får skylla på matkoma ;-)
Jag brukar ju alltid lägga ut vår nyårsmiddag, vi började med toast skagen och löjromstoast. Varför begränsa sig liksom :o


En riktigt god champagne  i glasen, som vi sedan fortsatte med vid tolvslaget. Tyvärr finns den inte att uppbringa på Systembolaget längre :-(


Till varmrätt blev det grillad lax med romsås och något slags puffad potatis. 
Alltså potatisen delades i halvor och kördes i ugn i olja och den puffade upp sig av sig själv.


I glasen en riktigt kraftfull Semillon från nya världen som vi köpte in för 3-4 år sedan, finns inte heller att få tag i via Systembolaget :-(


Choklad är ju aldrig fel ;-) 
Till dessert gjorde jag en härligt len chokladpannacotta efter ett helt nytt recept, som jag kommer att dela här om ett par dagar. Den ädla drycken i glaset är samma rom som jag smaksatte pannacotta med.

Det var vår nyårsafton i matens och dryckens tecken. God fortsättning på 2021 <3

1 kommentar:

  1. En alldeles perfekt trerätters enligt min smak. Chokladpannacotta med physalis, woow. Ser fram emot receptet. Kraaam Pia

    SvaraRadera