fredag 11 maj 2018

Banana coffee smoothie


När fredagen kommer, en normal arbetsvecka, är jag oftast helt urlakad när jag svimmar hemma på eftermiddagen runt två.

Eftersom jag varken dricker te eller kaffe på min arbetsplats, får jag väl lite koffeinbrist ;-)
För att motverka min trötta fredagar har jag börjat med en kaffesmoothie som fredagslunch.

Det här behövs till ca 50 cl: 2 små ekologiska bananer (gärna övermogna) / 1,5 dl kallt starkt kaffe / 1 msk kakao / ca 2,5-3 dl iskall havredryck / 1 tsk agavesirap

Lägg/häll alla ingredienserna i en mixer och mixa ca 15-20 sekunder till en jämn dryck. Häll upp i glas och njut. Vill man ha den extra kall, och har en mixer som klarar av det, är det inte helt fel att tillsätta några isbitar innan mixningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar