tisdag 9 december 2014

Rosa skumtomtefudge


Jamen hur fräckt är inte det? Skojade bara! :-)
Eftersom jag har en svaghet för just skumtomtar, var jag ju bara tvungen att testa den flera år gamla idén med att smält skumgodis till nytt godis.
Jag hällde min fudge i en alldeles för stor form (20 x 20 cm) så testa gärna att ta en mindre om du vill ha lite tjockare fudgebitar.

Till ca 20 bitar behövs: 2 dl strösocker / 1 dl vispgrädde / 50 g osaltat smör / 12 skumtomtar (ca 70 g) / 150 g vit choklad

Klipp eller skär skumtomtarna i små bitar, blanda dem med socker grädde och smör i en kastrull. Sätt plattan på medelhög värme och låt allt smälta ihop under omrörning. Låt det sjuda en liten stund max 10 minuter.
Grovhacka chokladen och låt den smälta ner i blandningen, rör till smeten är homogen.
Häll upp fudgen i en form och låt den stå svalt att stelna. Skär fudgen i bitar, de kladdar lite, så jag har plastfolie mellan lagren.
Smaklig spis ♥

1 kommentar:

  1. Killarnas favoritgodis i ny skepnad, det måste jag bara testa, tack för tipset. Kramisar Tina

    SvaraRadera